در مورد پرتقال چه باید دانست
نوشته شده توسط : ساحل

در مورد پرتقال چه باید دانست


پرتقال نوعی میوه مرکبات کم کالری و بسیار مغذی است. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متنوع ، پرتقال ها به پوست قوی و شفاف کمک می کنند و می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری در بسیاری از شرایط کمک کنند.

Sliced oranges on a wooden blue table

 

پرتقال ها به دلیل شیرین بودن طبیعی ، انواع مختلفی که در دسترس هستند و همچنین تنوع استفاده ها محبوب هستند. به عنوان مثال ، فرد می تواند آنها را در آب میوه و مارمالاد مصرف کند ، آنها را به طور کامل بخورد ، یا از پوست لایه بردار استفاده کند تا طعم تنگی را به کیک و دسر اضافه کند.

این میوه مرکبات محبوب به ویژه به دلیل داشتن ویتامین C شناخته شده است. اما پرتقال حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی دیگر و آنتی اکسیدان ها است که ممکن است التهاب را کاهش داده و در برابر بیماری کار کنند.

در این مقاله ، ما به بسیاری از مزایای سلامتی پرتقال ها ، مشخصات غذایی آنها و نحوه استفاده بیشتر در رژیم غذایی می پردازیم.

فواید
مواد مغذی موجود در پرتقال انواع فواید سلامتی را ارائه می دهد. بخش های زیر با جزئیات بیشتری در مورد این مزایا بحث کرده است

سرطان
به عنوان منبع عالی ویتامین C آنتی اکسیدان ، پرتقال ممکن است به مبارزه با تشکیل رادیکالهای آزاد که باعث سرطان می شوند کمک کند.

اگرچه مصرف کافی ویتامین C بسیار ضروری و مفید است ، اما مقداری که فرد برای تأثیر درمانی مطلوب روی سرطان به آن نیاز داشته باشد ، بیشتر از آن چیزی است که واقعاً می توانست آن را مصرف کند.

به عنوان مثال ، یک مطالعه نتیجه گرفت دانشمندان پزشکی می توانند از قدرت ویتامین C موجود در پرتقال برای مهار سلولهای سرطانی روده بزرگ در آینده استفاده کنند. با این حال ، نویسندگان اعتراف می کنند که 300 پرتقال به ویتامین C ضروری است.

به گفته این ، در سال 2015 ، یک مطالعه گریپ فروت و آب پرتقال را با خطر بیشتری برای سرطان پوست مرتبط کرد. محققان دریافتند افرادی که مقادیر زیادی گریپ فروت کامل یا آب پرتقال مصرف کرده اند ، بیش از یک سوم بیشتر از افرادی که مقادیر کمی مصرف کرده اند دچار ملانوم می شوند. این ممکن است به دلیل ترکیبات مرکبات باشد که خاصیت فوتوکارسینوژن را اعمال می کنند.

تحقیقات بیشتری برای تأیید تأثیر مصرف پرتقال بر خطر سرطان ضروری است.

در اینجا در مورد فواید قدرتمند ویتامین C بیشتر بدانید.

فشار خون
پرتقال ها حاوی سدیم نیستند و این به فرد کمک می کند تا از حد روزانه خود جلوگیری کند. از طرف دیگر ، یک فنجان آب پرتقال می تواند 14 درصد روزانه پتاسیم را افزایش دهد.

حفظ مقدار کم سدیم برای کاهش فشار خون ضروری است. با این حال ، افزایش مصرف پتاسیم ممکن است به همان اندازه برای کاهش خطر فشار خون فرد مهم باشد ، زیرا می تواند به حمایت از آرامش و باز شدن رگ های خونی کمک کند.

طبق اعلام دفتر مکمل های غذایی (ODS) ، افزایش مصرف پتاسیم می تواند خطر فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.

سلامت قلب
پرتقال منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که هر دو می توانند سلامت قلب را پشتیبانی کنند.

طبق یک بررسی متاآنالیزهای قبلی در سال 2017 ، مصرف مقدار کافی فیبر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را هم در حال توسعه و هم کشنده کاهش دهد. بررسی این اثر به توانایی آن در کاهش سطح کلسترول در خون پیوند دارد.

یک فنجان آب پرتقال می تواند 14٪ از نیاز روزانه پتاسیم فرد را تأمین کند.

ODS نشان داد که افرادی که مصرف بیشتری پتاسیم دارند ممکن است خطر سکته مغزی و سایر بیماریهای قلبی عروقی را کاهش دهند. آنها عمدتا این مسئله را به تأثیرات پتاسیم بر فشار خون نسبت می دهند.

دیابت
یک پرتقال متوسط ​​به وزن 131 گرم (گرم) 3.14 گرم فیبر دارد که تقریباً 10٪ از نیاز روزانه فیبر به بزرگسالان است. مطالعات متعددی نشان داده اند كه فیبر می تواند برخی از عوامل مؤثر در پیشرفت و پیشرفت دیابت را بهبود بخشد.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه سال 2019 مشخص شد که مصرف 4 گرم مکمل فیبر رژیم غذایی در روز باعث کاهش قند خون نمی شود بلکه نحوه پاسخ بدن به انسولین را بهبود می بخشد. حساسیت کم به انسولین می تواند به دیابت نوع 2 کمک کند.

کنترل وزن برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز مهم است ، زیرا چاقی و اضافه وزن می توانند در ایجاد دیابت نوع 2 نقش داشته باشند. بدن آهسته تر از سایر مواد مغذی فیبر را پردازش می کند ، بنابراین می تواند به فرد کمک کند تا مدت طولانی تری احساس کند و تمایل خود را برای خوردن تنقلات در طول روز کاهش دهد.

پیروی از رژیم غذایی که حاوی تعداد زیادی میوه و سبزیجات است می تواند از کنترل قند خون پشتیبانی کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و پیشرفت بیماری را کاهش دهد. به گفته این ، رژیم غذایی دوستانه با دیابت باید شامل غذاهای سالم از گروههای مختلف غذایی باشد.

در اینجا درباره بهترین میوه ها برای مبتلایان به دیابت بیشتر بدانید.

پوست
مصرف کافی ویتامین C می تواند به فرد در حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک کند.

ویتامین C در تولید کلاژن نقش دارد. کلاژن از پوست پشتیبانی می کند ، بهبود زخم ها را بهبود می بخشد و قدرت پوست را بهبود می بخشد.

نتیجه یک بررسی 2015 نشان می دهد که ویتامین C در رژیم غذایی ، چگونگی درک مردم از سلامت پوست و چقدر سالم بودن آن ، از جمله ظاهر ، چین و چروک ، کشش و زبری را بهبود بخشید.


تغذیه
یک پرتقال متوسط ​​به وزن 131 گرم فراهم می کند:

61.6 کالری
0.16 گرم چربی
237 میلی گرم پتاسیم
4/15 گرم کربوهیدرات
12.2 گرم شکر
1.23 گرم پروتئین
همان پرتقال فوم را فراهم می کند





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1592657839